Deklaracja dostępności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie
Data publikacji strony internetowej: 2022-02-28
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-06-26
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej znajdują się dokumenty elektroniczne (wnioski) do druku w przypadku chęci ubiegania się o dofinansowanie i skaładania wniosków w formie papierowej. PFRON umożliwia złożenie wniosków poprzez dedykowany System Obsługi Dofinansowań.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-02-28. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-06-26.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Natalia Pawłowska, adres poczty elektronicznej inspektor@pcpr.cieszyn.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 33 47 77 109. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Bobrecka 29, 43-400 CieszynOpis dostępności wejścia do budynku.
Budynek posiada dwa wejścia. Wejście główne, którym można się dostać do wewnątrz budynku wprost z poziomu terenu. Główne wejście nie ma progu, a drzwi otwierają się automatycznie. Drugie wejście od strony parkingu jest wejściem służbowym, nie jest dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami.
Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
W budynku znajduje się winda, która zatrzymuje się na każdym piętrze. Klawisze w windzie posiadają napisy w alfabecie brajla, jest udźwiękowiona. Toaleta dla osób z szczególnymi potrzebami znajduje się na parterze, oznaczona kontrastowymi znakami dla osób słabowidzących. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
w niedalekiej odległości od wejścia głównego (około 30 m) wyznaczono jedno miejsce, przewidziane dla osób niepełnosprawnych. Dojście z tego miejsca parkingowego do wejścia głównego przebiega najkrótszą i bezpieczną drogą po chodniku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoba, która chce skorzystać z usług tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) i Systemu Językowo-Migowego (SJM) powinna zgłosić się do punktu obsługi osób Głuchych, który znajduje się w Kancelarii Ogólnejna parterze budynku.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie (PCPR) informuje, że zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc osoby posługującej się systemem językowo-migowym (SJM) oraz polskim językiem migowym (PJM) w zakresie podstawowym.
W celu umówienia się prosimy o kontakt z Panią Anetą Ogierman, tel. 33 47 77 119, sms: 536404503, lub osobiście w pokoju 110 na II piętrze.
Osoba, która chce skorzystać z usług tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w PCPR wraz z podaniem formy komunikowania się, tj. polski język migowy (PJM), system językowo migowy (SJM), sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).
Zgłoszenie może odbywać się:
- osobiście w sekretariacie PCPR w Cieszynie, ul. Bobrecka 29,
- pisemnie na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn,
- telefonicznie bądź faxem na nr tel. 33 47 77 117,
- SMS na nr tel. 536 404 431
- Poprzez platformę ePuap - Adres Skrytki: /PCPR/SkrytkaESP
Osoba uprawniona otrzyma potwierdzenie zgłoszenia wraz z datą i godziną możliwej pomocy tłumacza języka migowego.